Thursday, February 9, 2017

Επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης: ένα ταξίδι στο χρόνο!

Σταύρος Σταμάτης (Β4)

Πηγή: http://www.theacropolismuseum.gr/
Αγαπητέ Αντρέα,

τι κάνεις; Εγώ είμαι καλά. Σου γράφω αυτό το γράμμα για να σου μιλήσω για την πρόσφατη επίσκεψή μου στο μουσείο της Ακρόπολης. Με εντυπωσίασε ιδιαιτέρως το κτίσμα που βλέπαμε κάτω από το διάφανο πάτωμα. Μου έδινε την εντύπωση πως βρισκόμουν σε εκείνη την εποχή και περπατούσα στο μικρό εκείνο δρομάκι της αρχαίας γειτονιάς. Ήταν σαν ταξίδι στον χρόνο! Εντυπωσιάστηκα πάρα πολύ με τα γλυπτά και με πολλά αγγεία και αδυνατούσα να πιστέψω πως αυτά δημιουργήθηκαν πριν 2500 χρόνια. Οι Καρυάτιδες ήταν απίθανες και φαινόντουσαν σαν πραγματικοί άνθρωποι, μόνο που είχαν άσπρο χρώμα. Τα μικρά αγγεία ήταν θαυμάσια. Εντυπωσιάστηκα και ταυτόχρονα εκτίμησα απεριόριστα την τάση των αρχαίων Ελλήνων να διακοσμούν ακόμη και έναν απλό μικρό αμφορέα, που τον χρησιμοποιούσαν στην καθημερινότητά τους, ώστε η ζωή τους να αποκτούσε χρώμα και όλα τα υλικά τους αγαθά να ήταν όμορφα.
       
Αργότερα, βλέποντας τα γλυπτά του Παρθενώνα ένιωσα πολύ περήφανος για τον σπουδαίο πολιτισμό των προγόνων μου και χάρηκα πολύ που ο λαός μου είχε τέτοια κατασκευάσματα και τόσο όμορφα έργα τέχνης πριν χιλιάδες χρόνια. Ακούγοντας αναλυτικότερα την ιστορία της κλοπής μερικών γλυπτών του Παρθενώνα από τον Έλγιν κατάλαβα αμέσως την αδικία που υπήρξε και υπάρχει, καθώς τα γλυπτά βρίσκονται ακόμη μακριά από το μουσείο μας. Ύστερα, θαύμασα, από ένα παράθυρο του μουσείου, τον πανέμορφο Παρθενώνα και την υπέροχη θέα, αφού είδαμε ένα σχετικό βίντεο για τον ναό και πληροφορηθήκαμε για αυτόν. Μάθαμε για την έκρηξη που υπέστη και για όλα τα σχετικά. Εγώ δεν πίστευα πως ένα τόσο παλιό κτίσμα, άντεξε σε μια ολόκληρη έκρηξη. Επίσης, είδα πολλές ευανάγνωστες πινακίδες και εντυπωσιάστηκα με το πώς κατάφεραν να χαράζουν επάνω τους τόσο καλά και ξεκάθαρα τα γράμματα. Ήταν όλα πανέμορφα.

Σου προτείνω ανεπιφύλακτα να επισκεφθείς κι εσύ το μουσείο.

Ανυπομονώ να βρεθούμε κι από κοντά,

Σταύρος