Wednesday, February 8, 2017

Ένα διαφορετικό σχολείο...

Αιμιλία Χαπίτα (Β4)
   
Πηγή: http://boingboing.net/
Για εμένα το ιδανικό σχολείο δεν θα ήταν πολύ διαφορετικό από τα σχολεία που συναντάμε καθημερινά. Τα σχολεία στο εξωτερικό, όπως στην Αγγλία για παράδειγμα, φαντάζουν στο μυαλό μου πολύ κοντά στο ιδανικόσχολείο.

Ένα σχολείο που θα ήταν  ότι καλύτερο για εμάς τους μαθητές, λοιπόν, πιστεύω ότι θα ήταν πολύ μεγάλο με αίθουσες για κάθε μάθημα. Θα μου άρεσε ο κάθε μαθητής να έχει έναν χώρο για τα προσωπικά του αντικείμενα που θα μπορούσε να τον διακοσμήσει ανάλογα με τον χαρακτήρα του. Οι αίθουσες θα είχαν φωτεινά και χαρούμενα χρώματα, όπως κίτρινο, πράσινο και μπλε, ενώ θα υπήρχαν μεγάλοι χώροι στο κέντρο του συνόλου των αιθουσών, ανά κατηγορία μαθημάτων (φιλολογικά, θετικές επιστήμες, ξένες γλώσσες, γυμναστήριο), όπου οι μαθητές θα έκαναν το διάλειμμά τους για να μην επηρεάζονται από τον καιρό. Ακόμη πιστεύω ότι κάθε αίθουσα θα έπρεπε να έχει τον κατάλληλο εξοπλισμό ανάλογα με το μάθημα. Έτσι οι αίθουσες Πληροφορικής και Καλλιτεχνικών θα είχαν υπολογιστές και υλικά ζωγραφικής αντίστοιχα, ενώ το Γυμναστήριο, όπου θα έκαναν γυμναστική οι μαθητές, θα είχε όργανα γυμναστικής, στρώματα και γήπεδα μπάσκετ, ποδοσφαίρου, βόλεϊ ή τένις.

Όσον αφορά τους καθηγητές, ένα ιδανικό σχολείο θα είχε καθηγητές και από τα δύο φύλα με ηλικίες κυρίως μικρές, από τριάντα έως πενήντα ετών, έτσι ώστε να έχουν μεταδοτικότητα χωρίς να είναι υπερβολικά νέοι και άπειροι ή πιο μεγάλοι και μη επιθυμητοί από τους μαθητές. Το ιδανικό για εμένα θα ήταν να ερχόντουσαν πάντα με καλή διάθεση και να κάνουν το μάθημα διαδραστικά, διότι έτσι θα ήταν πιο ενδιαφέρον το μάθημα, ωστόσο δεν θα είναι δυνατό ένας άνθρωπος να έχει μονίμως καλή διάθεση. Θα επιθυμούσα οι καθηγητές του σχολείου να γνώριζαν καλά τους μαθητές τους μέσα από δραστηριότητες για να ένοιωθαν πιο άνετα και έτσι να πρόσεχαν στο μάθημα με ευχαρίστηση και όχι από ανάγκη.

Κατά τη γνώμη μου, το πρόγραμμα των σχολείων θα έπρεπε να είναι πολύ διαφορετικό. Αρχικά πιστεύω ότι θα έπρεπε να ξεκινάει πιο αργά (κατά τις εννέα για παράδειγμα), αφού είναι αποδεδειγμένα κακό για τον οργανισμό ενός ανθρώπου να ξυπνάει πολύ νωρίς και το μυαλό δεν λειτουργεί αρκετά καλά. Όσον αφορά τα μαθήματα, πιστεύω ότι θα έπρεπε να γίνονται κάποια ερωτηματολόγια στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς, που θα έδειχναν σε ποια μαθήματα χρειάζεται βοήθεια κάθε μαθητής και θα έφτιαχναν το πρόγραμμα του καθενός ανάλογα. Τέλος, πιστεύω ότι πέρα από τα μαθήματα που διδάσκονται στις μέρες μας, θα έπρεπε να υπάρχουν και μαθήματα όπως ο επαγγελματικός προσανατολισμός, ο χορός και η θεατρική αγωγή μέσα από τα οποία θα διάλεγε κάθε μαθητής το ιδανικό για τον ίδιο.